Yardım

Online alışveriş sitemizin ( www.hobi.com.tr ) çalışma sistemi ve prensipleriyle ilgili bilmek istediğiniz her şeyi "Yardım" sayfasında sizin için topladık.
Amacımız, sitemizden hızlı, kolay ve güvenli alışveriş yapmanızı sağlamak.
Bu sayfada bir çok sorunuzun yanıtını bulabilir ve sorununuzun çözümüne en hızlı yoldan ulaşabilirsiniz.
Alışveriş sürecinde ve sonrasında aklınıza takılan her soruyu e-posta ile gönderebilir ya da online “Bize Sorun” bölümünden sorabilirsiniz.

Online alışveriş sitemize ( www.hobi.com.tr ) üye olmak ücretsizdir. Hemen şimdi kolayca üye olabilirsiniz.

Ana sayfamızda sağ üst bölümde bulunan “Giriş Yap veya Üye ol” sekmesinden "Üye Ol" butonuna tıklayın ve açılan sayfadaki üyelik formunu doldurabilirsiniz. Aramıza katıldığınızda kampanyalardan, indirimlerden ve daha bir çok fırsattan haberdar olarak hobi.com.tr ‘ye üye olmanın ayrıcalığını yaşayacaksınız.
Ana sayfamızda sağ üst bölümde bulunan İsminizin altındaki menüden “Hesabım” sayfasına ulaşabilirsiniz buradan siparişlerinizi ve arıza/iade/değişim işlemlerinizi takip edebilir, üyelik bilgisi güncelleme, şifre ve adres değişikliği gibi hesap ayarlarınızı kolayca yapabilirsiniz.

Hobi Club üyesiyseniz size özel sunulan kampanyalara ulaşbilirsiniz.
“Üye Girişi” sayfasındaki “Şifremi unuttum” linkine tıklayınız.

Üye olurken kullandığınız e-posta adresinizi girdikten hemen sonra e-posta adresinize şifre sıfırlama link’i gönderilecektir. Gönderilen link’i tıklayarak yeni bir şifre oluşturabilir ve güvenle alışverişinizee devam edebilirsiniz.

Ayrıca dilediğiniz zaman “Hesabım” sayfasından şifre değişikliği yapabilirsiniz.
“Sepetim” bölümü ana sayfanın sağ üst köşesinden kolayca ulaşabileceğiniz ve sitemizden alışveriş yaparken sıkça kullanacağınız bir bölümdür

Bu bölümde şunları yapabilirsiniz:

• Sitemizde gezinirken ürün resimlerinin üzerinde bulunan “Sepet ikonuna” tıklayarak ya da ürün detaylarında bulunan “ Sepete Ekle “ butonuyla ürünleri sepetinize ekleyebilirsiniz.

• Almak istediğiniz ürünlerin adetlerini belirleyebilirsiniz. Bunun için tek yapmanız gereken, sepetteki ürünlerin sağ tarafındaki "Adet" kutucuğunda “+” ve “–“ oklar yardımıyla adedi belirlemek.

• Alışveriş sırasında almaktan vazgeçtiğiniz bir ürün olursa, sepetinizde o ürününün sol tarafında bulunan “X” butonuna basarak ürünü sepetten çıkarabilirsiniz.

• Seçtiğiniz ürünün hediye paketinde gönderilmesini isteyebilirsiniz. Bunun için “Hediye Paketli İstiyorum” kutucuğunu işaretledikten sonra “Alışverişi Tamamla” butonuna tıklayın. 5 TL + KDV karşılığında hediye paketiniz hazır! Hediye paketi seçimi sadece ürün sepete atılırken yapılabilir.

• Sepetinizde “Kupon Kodu Kullan” linkinden hediye çeklerinizi alışverişlerinizde kullanabilirsiniz.

• Siparişlerinizin KDV dahil toplam fiyatını,ödeyeceğiniz kargo bedelini ve kullanılan Çek/Promosyon tutarını bu ekranda görebilirsiniz.

Faturalarınız, sipariş oluşturma aşamasında yaptığınız tercihe göre gönderilmektedir.

Sipariş aşamasında faturanızın ürün ile birlikte gönderilmesini istediyseniz kargo paketi üzerinde şeffaf bir poşet içinde faturanız yer alacaktır.

Faturanızın siparişinizden ayrı olarak gönderilmesini istediyseniz, teslimat yapıldıktan sonraki 7 gün içerisinde gönderilecektir. Fatura ürünlerden farklı bir adrese isteniyor ise ek kargo ücreti yansıtılacaktır.

Online alışveriş sitemizde ( www.hobi.com.tr ) kredi kartıyla yapacağınız alışverişlerde güvenliğiniz için en güvenli ödeme teknolojileri ve sistemleri kullanılır.

Kişisel bilgilerinizi girdiğiniz her sayfada tarayıcınızın altında bir anahtar vardır. Bu anahtar, tarayıcınızla gönderdiğiniz hiçbir bilginin üçüncü şahıslarca görüntülenemeyeceğinin işaretidir.

Ayrıca; sitemizden yapacağınız tüm alışverişlerde yüksek güvenlik standartları geçerlidir. Positive SSL 128 - 256 bit Güvenlik Sertifikası ve 3D Secure servisleri sayesinde güvenliğinizi riske atmadan sitemizde özgürce alışveriş yapabilirsiniz.

3D Secure Nedir ?

3D Secure, online alışverişlerin güvenliğini sağlamak amacıyla kart kuruluşları tarafından geliştirilmiş bir kimlik doğrulama sistemidir. İnternetten yapılan alışverişlerde, şifreyle kredi kartı onaylama işlemi olarak da bilinir. Visa Kredi Kartı için kullanılan uygulamasına “Verified by Visa”, MasterCard için olanına ise “SecureCode” adı verilir.

Online alışveriş sitemizde ( www.hobi.com.tr ) Havale-EFT kanalı ile ödeme yapabilirsiniz.

• Ödeme ekranında kredi kartı seçeneğinin yanındaki “Havale/EFT” butonuna tıklayın ve açılan ekranda size sunulan bankalardan birini seçip hesap numarasını bir yere not edin.

• Banka havale bilgilerini doldurduktan sonra “Devam Et” butonuyla sipariş onay ekranına geçin.

• Sipariş onay ekranında tutarı göreceksiniz. Bu tutarı bir yere not edip, ürün bilgilerinizi kontrol edin.

• Ekranın en altındaki “Siparişi Onayla” butonuna sadece bir defa tıklayıp işlemi onaylayın.

• Açılan yeni sayfada size sistem tarafından bir sipariş numarası verilir; bankaya havale/EFT yaparken dekontun açıklama kısmına sipariş numarasını yazmayı unutmayın.

• Sipariş numarası yazılmamış ya da toplam sipariş tutarından daha fazla yapılmış ödemeler incelenir ve en geç ödeme yapılan günün ertesinde onaylanır.

• Havale işleminizi ATM’lerden de yapabilirsiniz; ama ATM aracılığıyla yapılan ödemelerde sipariş numarası, isim vb açıklamalar yazılamadığı için sipariş onayında sorun yaşanır. Bu tip sorunlar yaşanmadan, siparişinizin kısa sürede onaylanması için ödeme bilgilerinizi bize e-posta ( [email protected] ) ile göndermenizi öneririz.

• Banka hesap numaralarımıza yapılan EFT işlemleri, bankaya ve ödeme yapılan saate göre değişkenlik gösterebilir. Öğleden sonra yapılan EFT’ler bir sonraki gün işleme alınır.

• Havale/EFT işleminiz onaylandığı size bir e-posta mesajıyla bildirilir, bu mesajı aldığınızda siparişiniz hazırlanma aşamasına geçmiş demektir. Ana sayfamızın sağ üst köşesindeki “Siparişlerim” sekmesinden verdiğiniz siparişinizle ilgili bilgilere kolayca ulaşabilirsiniz.

Sipariş Onayı Bekliyor.
Siparişinizin durumu, ürünün tedarik sürecinde ya da ödeme onay kontrol sürecinde "Siparişiniz Onay Bekliyor" olarak görünmektedir.

Sipariş Onaylandı - Ürünler Hazırlanıyor
Siparişinizin durumu, ürünün faturası kesilerek kargo firmasına teslim edilene kadar geçen süreçte "Siparişiniz hazırlanıyor" olarak görünmektedir.

Siparişiniz Kargoya Verildi
Siparişinizin durumu, kargo firmasına teslim edildiğinde "Siparişiniz kargoya verildi" olarak görünmektedir.

Sipariş İptal edildi
Sipariş vermiş olduğunuz ürün temin edilemediği ya da ödeme onayınız gerçekleşmediği durumlarda 2 gün içinde işlem olumlu sonuçlanmadığında sipariş durumu “Sipariş iptal edildi” olarak görünür. Sipariş iptal edildiğinde alınan olan tüm ödemeler hesabınıza iade edilir.
Siparişiniz tarafımızdan kargo firmasına teslim edildikten sonra size e-posta yoluyla kargo takip bilgileriniz iletilir.

Bu bilgilendirme e-postası size ulaşmadı ise; sitemize üye girişi yaptıktan sonra sırasıyla; sağ üst bölümde bulunan Hesabım>Siparişlerim adımlarını takip ederek kargo takip bilgilerinize ulaşabilirsiniz.

Siparişiniz "Kargoya verildi" statüsünde görünmesine rağmen kargo bilgilerine ulaşamazsanız e-posta ( [email protected] ) ile göndererek ya da online “Bize Sorun” bölümünden bilgi alabilirsiniz
Sadece Türkiye sınırları içinde gönderim yapılmaktadır.

Siparişlerinizin gönderimi Yurtiçi Kargo firması ile yapılmaktadır. Kargo ücreti gönderi ili, siparişin desi/hacim toplamına değişkenlik gösterir. Satınalmak istediğiniz ürünleri sepetinize ekledikten sonra kargo ücretinin ne kadar olduğunu görebilirsiniz.
Birlikte çalıştığımız Yurt içi Kargo firması eğer teslimat adresinde kimseye ulaşamazsa kapıya bir pusula bırakır. Bu pusula üzerinde size teslimat yapan kargo şubesinin adres ve telefonları bulunur. Kargo şubesi kolinizi 2 gün boyunca bekletir ve size ulaşamadığı takdirde siparişinizi geri gönderir. Adresinizde bulunmadığınız için kargonuzu teslim alamadığınızda, kargo şubenize pusuladaki bilgiler doğrultusunda ulaşabilir ve teslimatla ilgili ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.
Ürünlerin teslimatı belirlediğiniz teslimat adreslerine yapılır.

Sipariş oluşturma aşamasında sipariş notuna kargo şubesinden teslim alacağınızı belirtmeniz durumunda ürünlerinizi kargo şubesinden alabilirsiniz. Aksi takdirde ürün tesliminin güvenliğini sağlamak amacı ile kargo şubelerinden teslimat yapılmamaktadır.
Sadece Türkiye sınırları içerisinde teslimat yapmaktayız.

Türkiye sınırları içinde verilen tüm siparişlerde ürünlerinizin en kısa sürede adresinize ulaştırılmasını Yurtiçi Kargo güvencesiyle sağlıyoruz.
Ürününüz size teslim edildikten sonra 14 gün içinde iade başvurusunda bulunabilirsiniz.

Ürün iade veya değişim şartları "Cayma Hakkı Kullanımı ve İade Şartları", "6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun" ve "Mesafeli Satışlara Dair Yönetmelik" hükümlerine tabi olacaktır.

Uyarılar:

İade veya değişim yapılacak ürünü, ürünün size yollanmış olduğu kargo firması ile göndermenizi rica ederiz. Anlaşmalı kargo hakkında detaylı bilgi almak için “Mağazaya Soru Sor” alanından iletişime geçebilirsiniz.

İade edeceğiniz ürüne ait, hediye olarak verilen promosyonlu, kampanyalı ürünlerin de aynı anda iade edilmesi gerekmektedir.

İade edeceğiniz ürün kurumsal fatura ile alınmış ise (fatura şirket adına kesilmişse) iade ederken şirketinizin düzenlemiş olduğu iade faturasıyla birlikte gönderilmesi gerekmektedir. İade faturasının, kargo payı dahil edilmeden (ürün birim fiyatı + KDV şeklinde ) kesilmesi gerekmektedir.

İade İşlem Adımları:

"Siparişlerim" sayfasına gidiniz. Sipariş sayfasının sağ tarafından bulunan “Kolay İade” butonuna basınız

İşlem yapılmasını istediğiniz ürünü seçerek "İade ve iptal" seçimindeki “Ürün iade formunu” doldurunuz. Sayfanın sağ alt tarafında bulunan “İade ve Geri Gönderim Şartlarını okudum kabul ediyorum" kutucuğunu okuyup işaretleyerek “Devam Et” butonuna basınız

Açılan yeni pencereden iade edeceğiniz ürün için belirtilen adımları takip ediniz

"Kaydet ve Bitir" butonuna bastıktan sonra kaydınızı oluşturmuş olacaksınız. Ekranda çıkan "Yurtiçi Kargo Gönderi Kodu"nu kargo fimasına vererek belirtilen tarihe kadar ürünü bize gönderebilirsiniz
Sitemizde satışa sunulan ürünlerin tamamı orjinal olup, tedarikçi ya da yetkili distrübütör firmalardan temin edilerek faturalı olarak satışa sunulmaktadır.

Eğer sitemizden satın aldığınız bir ürünün, orijinal olmadığıyla ilgili tereddünüz var ise; sorunuzu e-posta ( [email protected]) ile gönderebilir ya da online “Bize Sorun” bölümünden sorabilirsiniz.